Een livestream of livestreaming is een manier om real-time video- of audio-uitvoeringen online te delen met een groot publiek. Je kunt dit voor zowel een hybride of en volledig online event toepassen om een boodschap naar een groter publiek en kijker over te brengen. Het is een snelgroeiende trend die door veel bedrijven en evenementen wordt gebruikt om met hun doelgroep te communiceren.
Maar hoe kan het jouw bedrijf nou helpen?
Heel simpel! Het verbetert de online zichtbaarheid van je evenement. Een livestream kan helpen bij het verbeteren van de zichtbaarheid van een bedrijf of evenement. Het stelt je in staat om live te communiceren met je publiek en betrekt ze op een interactieve manier. Het creëert ook de mogelijkheid om nieuwe leads te genereren door gerichte marketingboodschappen te presenteren en interactie te creëren met het publiek.
Het vergroot het bereik van je evenement:
Een ander voordeel van livestreaming is de bereikbaarheid. Omdat het publiek op afstand kan meekijken, kunnen ze bijvoorbeeld een evenement bijwonen zonder er fysiek aanwezig te hoeven zijn. Dit verhoogt het bereik van het evenement of panelgesprek en maakt het mogelijk om een groter publiek te bereiken, ook buiten de plaats waar het evenement plaatsvindt. En het verkleint de carbon footprint ook nog eens!
Kostenbesparing:
Een livestream is ook een kosteneffectieve manier om een evenement of bedrijfsboodschap over te brengen. Het vereist geen grote investering in reiskosten, accommodatie of apparatuur, en de uitzendingen kunnen ook worden opgenomen en later worden gedeeld voor toekomstige marketingdoeleinden. Dubbel effectief dus.